Monday, March 7, 2011


RASA TAK PUAS HATI...


huh..ckp sal tak puas hati..kowg pn mesti ada rasa tak puas hati terhadap seseorang..pernah tak kowg rase cam tak dihargai..atau rasa disia2kan..mesti pernah kn..kengkadang ada la hamba ALLAH ni yang sebok mementingkan diri sendiri n terlalu menjaga perasaan sendiri tanpa menghiraukan owg len..lau diri sendiri kene cm tu..die akan marah owg tu..tapi ble die sendiri yang buat....xpernah pk lak sal owg kan???ha...tu la lumrah alam..dan lumrah kehidupan di dunia nih..kengkadang kita anggap owg tu cm kawan kita..tp sebaliknya yang berlaku..kita tak kan tahu apa yang akan jadi ngan kita satu ari nanti..mungkin bahagia atau sebaliknya..tapi aku terima segalanya ngan hati yang redha dan tabah..cmne aku melalui kehidupan ini dengan sifat berdikari aku sendiri..walaupun pahit...tapi terpakse ku telan jua..secara jujurnya..kehidupan aku terlalu banyak yang pahit dari yang manis..macam2 yang aku lalui..kerana aku ni jujur sangat la aku diperbodohkan..aku dipijak..dan aku ditertawakan..sampai hati kowg wt aku cmni...tp xpe..aku terima weh..aku redha...segala yang berlaku..dalam dunia nie..kite xleh terlalu percayakan owg sgt..walaupun pada luarannya...die nampak cm seseowg yang baik tuk jadi kawan kita..tapi..die juga leh jadi musuh yang paling ketat yang kita xnampak..bila xde owg len..die akan cari kita..tapi bile die da ada kawan len..die wat xtau je ngan kite..lau jumpe pn kengkadang leh xtegur...wt tak tahu jerk..pe perasaan kowg lau kawan sendiri wat cm tu..padahal dulu time skola..lepak same2...leh satu bantal..leh borak sesame..tapi seglanya da berubah..ada jugak manusia cm tu kn..tu la ragam hidup nih..yang pahit tapi terpakse kite terima gak tuk dijadikan tauladan...

rasa marah..kecewa...sakit hati...bila tak dilayan dengan sepatutnya..padahal kite da beri yang terbaik tok die sebagai kawan kita..tapi die tak sedar ngan semua tuh..yang die sedar...dia ada kawan yang die leh wat teman waktu sekarang..tapi nanti akan kesudahannya..die akan cari aku balik..cam tu ke kwan??aku sungguh tak paham mengapa bende ni leh jadi dalam kehidpan berkawan..memang susah nak paham owg..tapi sebelum kita nak owg paham kita..lebih baik kita paham diri owg len dulu..btol x???segala dendam kemarahan aku da aku luahkan kerana owg leh jadi gila lau terlalu pendam dalam hati..aku tak nak jadi gila..jadi aku perlu luahkan...hurm..walaupun bende ni menyakitkan ati..tapi ni la kehidupan..dan aku percaya setiap owg mesti ada pengalaman yang tersendiri atau pun lebih kurang same cm aku nih...

tepuk dada..tanya selera...jika kita nak bermusuh..mudah je...kite serang..dan susah nak berbaik..jika nak berdiam...akan makan hati kita..tapi sesungguhnya owg yang bersabar tu ada rahmatnya..semoga ALLAH menjadikan aku lebih sabar dalam melalui dan mengharungi liku2 kehidupan seperti ini...amin...

No comments:

Post a Comment