Saturday, February 19, 2011


PERGI TAK KEMBALI...


dengar lgu pergi tak kembali...insaf dan terkenang seketika..alhamdulilah..aku masih boleh bernafas sehingga saat ini dan dapat mencoretkan secebis perasaan aku tatkala ini..aku jua manusia manusia biasa yg melakukan kesilapan..kepada kwan2...jika aku pernah menyakiti hatik kowg..aku mintak maaf...aku sedia memaafkan kowg jika kowg pernah wt salah kat aku..lebih baik kita berdamai daripada bermusuhan yang akan membawa banyak fitnah dan dosa lagi2 bila disampaikan oleh seseorang yang inginkan pergaduhan sesama sendiri..yang bertalam-talam muke ea...tak tau bpe byk tepung yang diletak sampai bertalam abiz..aku bukn nak mengaibkan sesapa..tapi aku hanya meluahkan apa yg aku rasa..aku sayang sangt ngn semua membe aku walaupun die slalu kutuk2 aku..ada satu pepatah mengatakan..bile kite sayang seseorang tu..jgnla berlebihan kerana owg yg kite sayang tu nanti akn menjadi 0wg yg paling kite benci...manakala jika membenci seseowg berpada2la kerana owg yg kite benci tu nanti akn menjadi owg yg kite sayang..jd..kesimpulannya???sayang semua owg lg bek dari benci seseowg..disini..aku ingin menceritakan satu kisah..yang aku pernah alami...kowg selamila citer ni yerk....



  • SITUASI 1

aku menghadapi masalah ngn kwn2 aku dimana ada salah sowg antara mereka MUNGKIN bermuka-muka didepan kawan yg lain...sebenarnya..kami tidak sedar walau sesaat pn bagaimana perkara sebegini boleh berlaku didalam kehidupan kami...kerana kami hanya tahu yg kami berkawan ngn semua owg dan kami layan semua sama saje..tp sedar tak sedar seseorg sedang menjatuhkan kami..kami tak tahu apa salah kami sampai dibuat cmtu..dikelas kami baik je ngn die..tp bila dan jumpe kwan2 die...die akan tingglkan kami..patot ke??bkn kami jelez atau pe..cume pelik sejenak...coz die xrapat pn ngn dak tu..die gak slalu dok kutuk2 dak tu..tetibe leh rapat sgt2...sampai kitowg terpikir akan ada something akan berlaku..memang btul la jangkaan kami tu..ye..bencana akan mendatang...huh..kami tak mengerti langsung..depan kami..die kutuk n simply2 sampaikan apa yg kwn die kutuk tentang kami..tp belakang kami..kami tak tahu apa lak yg die cite..sampai dak tu tak tegur kami..bile kami tegur..die wt kami xwujud..kami bukan nak merosakkan hubungan..tp kami cube pulihkan hubungn..tp kami tak dilayan...lau kowg, pe kowg akn pk??mst ada someone yg jd dalang kn??btol tak..xpela..satu ari...nanti akn ada kebenaran yg tiba..cume lambat atau cepat je..balasan tu akan turun..dan time tu nanti tak tau sape yg patut minta maaf tapi kami akn senang hati membuka pintu kemaafan tuk kwn2 kami..kerana kami bukan sekejam mana...kami juga manusia..yg punya hati dan perasaan..jgnla kite mudah tuk memburukkan owg len..padahal kite caye kt seseorg tu...tp owg tu jugk yg menjadi talam dua muka...subhanallah...semoga aku tak termasok didalam golongan yg bermuka2 hanya untuk mendapat perhatian dari owg len....


Ha..cube selam pe yg aku cite td..kowg pikirkn la..pe yg ptot kami lakukan lg...hanya satu jalan penyelesaian..seowg mesti mengaku kesalahanya yg memporak-perandakan semua ni..pe yg pasti..pe yg owg len ckp sal die rupenye btl..kami sangt tidak sngka dan personaliti yg begitu..die sebenarnya mempunyai sikap begitu..aku harap die sedar ngn apa yg die lakukan...aku berdoa semoga dibukan pintu hatinya tuk berubah..dan tidak hanya mencari kesalahan kwn2 yg len..


~THE END~

No comments:

Post a Comment