Sunday, April 3, 2011

sepi,,sunyi..


melalui hari2 yang suram..tanpa si dia disisi...sangat pedih bukan??bukan senang nak melalui nya seorang diri..mungkin waktu untuk berdikari..ye..kite da dewasa..bkn lagi remaja..segala pemikiran perlulah kehadapan...tetapi..kite perlu juga menoleh ke belakang..untuk melihat kembali apa yang telah kita lakukan..samada memilih jalan yang betul ataupun salah......kekesalan......satu ungkapan yang sering kali bermain di fikiran..entah apa yang kita boleh lakukan lg jika sesuatu telah berlaku tanpa kita ingini??hanya yang bermain di fikiran..apakah benar semua ini terjadi...dan perlukah aku menanam seluas kesabaran lagi untuk meneruskan hidup??kesabaran...amat penting dalam hidup..jika runtuh kesabaran..porak perandalah hidup nih..sekilas pandangan hanya nampak garis2 halus di muka tanpa kita mengerti erti peritnya tentang apa yang ada di dalam hati..mungkin orang yang sering bergurau senda itu mempunyai sesuatu di dalam hatinya...yang kita tak pasti..yang belum kita ketahui...yang belum kita pahami..tetapi...memendam perasaan adalah amat menyakitkan...kadangkala..tidak semua perkara kita suka tetapi kite terpaksa ikutkan jua..kerana tiada pilihan lain..yang ada hanya SABAR....itulah yang aku pegang selama ini...kalaula mak yang aku sayang boleh bersabar selama berpuluh-puluh tahun..kenapa aku tidak??aku mesti lebih kuat dari mak aku...kebahagiaan akan datang...mungkin bukan sekarang..tetapi suatu ari nanti..ye..itu janji seorang anak...kesunyian sebenarnya mengajar lebih dari kata itu sendiri...mak sudah puas hidup sunyi...kenapa aku tak boleh terima kesunyian yang sementara ini??ye...aku salah...aku kene trima hidup ni dengan rasa bersyukur...dengan nikmat yang telah tuhan berikan kepada seorang hambanya..yang masih boleh bernafas..menghirup segala pemandangan...dan ciptaan yang maha ESA...aku lupa..ALLAH sentiasa ada bersama hambanya...mengapa aku boleh mengatakan sunyi???MASYAALLAH...sesungguhnya hambamu ini telah lupa...tiada kesunyian yang lebih perit jika dibandingkan kesunyian tanpa tuhan yang maha ESA..kita akan merasa sunyi jika terlalu jauh denganNYA...ambil ikhtibar dari apa yang telah berlaku...tetapkan iman didalam hati..untuk berubah..semoga DIA mengampuni dan menerima doa-doaku....amin...

No comments:

Post a Comment