Thursday, September 29, 2011

INGAT SENANG KER???

kadangkala apa yang kite nampak senang xsemudah pada pandangan jerk...yang kite rase susah,,tapi sebenarnya kite leh lakukan..ha..tu la sikit mukadimah aku tuk update kali nih..da bape bulan ni aku keje sebagai operator je kot..tapi da macam2 pengalaman yang aku dapat kt tmpt keje aku nih..best keje coz dapat membe yg satu kepala..gile2 cm aku..haha..g la tmpat keje aku..haiwan apa yang paling banyak kat situ..confirm2 la ular..hahaha..~paham2 jela ek..tapi bukan tu yang aku nak cite skrg nih..aku nak cite sal pengalaman dak yang ada dip tp keje sebagai operator jerk..haha..muke xde cm budak ad dip je kn..ingt kje kilang ni senang ke??xsemudah yang disangka..bila da masuk and rase sendiri dunia bile keje kt kilang..baru aku tau cmne..macm2 nak kene wat..kene ad training la..test la..pastu nak kene verify owg la..macm2 lagi la..dalam satu dept tu..aku kne blaja nk kendali mesin yg besar2 tuh..coz dept aku bukan cm kilang len yg gne line..tp gne mesin..da tentu2 la aku blaja gne mesin yg besar2 dari aku tuh..haha..best gak coz terasa cm engineer la plak..huhu..tp bile da jadi opt ni kn..mesti la akn rase tension ble owg atasan push kte tuk wt smthing yg kite xsuke wat..btul x??haha..tu la yg aku rase..padahal pangkat die bkn tinggi sangat pn..setakat leader dept..tp kerek gle mati la..tp smuenye still ok lagi..dan masih terkawal..ble da rapat ngn dak2 nih..aku sedih plak ble pk lau aku nak berhenti keje nanti..dalam dept aku tuh..kitowg da cm adik beradik..ketawa sesama..kutuk sesama..makan sesama..smue la sesama..haha..nak g toilet pn sesame..hahaha..tu yg plg kelakar bg aku..tp tu la dunia aku kat kilang tu..bljr tuk jadi owg yg bersyukur dgn rezeki yg aku dpt..walaupun xbyk tp dpt la gak..hihi...erm..tu jela..hihi..akhir kata wasalam...

No comments:

Post a Comment